Hello to all lovers of spearfishing, diving and sea.

Sezione interamente dedicata alla manutenzione, alla riparazione, alla risoluzione di problemi ed alle migliorie apportabili all'acquascooter.

Moderatore: Moderatori

Regole del forum
Prima di aprire un nuovo topic, accertarsi di rispettare la:
REGOLA DELL' ACCODAMENTO DEI MESSAGGI AI TOPIC GIA' ESISTENTI

Hello to all lovers of spearfishing, diving and sea.

Messaggioda bennjy zil » lunedì 24 ottobre 2016, 9:48

Hello to all lovers of fishing, diving and sea.
I've read several times here in the community, there's information and knowledge really good helped me and taught me.
I ran into a problem that I do not know how to solve, to go to the importer will cost a lot of money, I know how to fix things so I think with your knowledge and my hands we will win. :)
My scooter drowned in the sea when i was fishing during the day, when I got home I poured the water from the tank, air, changed plug with directions and it was like anew.
A few days later I went back into the sea and drowning the scooter accident one more time :censura: , only this time he drank a lot of water.i was so mad on myself and I was disappointed one more time fishing day went to hell.
The second time i replaced the ignition plug.
during the replacement i came across something strange. string of ignition is not attracted ,he is stuck.i tried to pull it and it didnot go. 'without the ignition plug the string go out like it should.

I'm afraid I did damage to the scooter and only where the importer could help,and it would not be cheap.
What do I do, where to start? Or just go to the dealer?
bennjy zil
Newbie
Newbie

Re: Hello to all lovers of spearfishing, diving and sea.

Messaggioda bennjy zil » lunedì 24 ottobre 2016, 11:17

I'll try to be more clear . English is not my native language
When I pull the string with which I am starting the scooter is not attracted, the feeling is that the piston get stuck.
Original ignition plug ...
Without plug the cord easily attracted, what can this problem ahead?
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda paluzzo » giovedì 27 ottobre 2016, 11:37

Hello.
I do not speak English, so use the google translator, with what leads me to errors or misunderstandings.
If you can, write me in private to email tecnomarepaluzzosrl@gmail.com so that my friend can translate and communicate clearly, to give directions to correct the problem.
Greetings to all the forum glia friends and I promise you that I will report back as it runs with his friend, post on this outstanding forum.
Thanks Paluzzo
CLUB OF BLUEFISHES' KILLERS
Immagine

Un abbraccio da dietro a tutti
paluzzo
Platinum Member
Platinum Member

Messaggioda MadSub » venerdì 28 ottobre 2016, 12:19

Questa è una traduzione, ma io non ne capisco molto di acquascooter credo si riferisse alla candela quando parla di spina di accensione.

Un saluto a tutti gli amanti della pesca, dell'immersione e del mare.
Ho letto più volte gli articoli del forum, ci sono informazioni e conoscenze davvero buone che mi hanno aiutato e insegnato (come fare).
Sono incappato in un problema che non so risolvere, e andare al produttore mi costerà un sacco di soldi, io so come riparare le cose, e con le vostre conoscenze e le mie mani (abilità) ne usciremo vincenti.
Il mio acquascooter è "annegato" in mare quando stavo pescando durante il giorno, quando sono tornato a casa ho versato l'acqua dal serbatoio, l'aria, ho cambiato la spina (dovrebbe essere la candela) con le direzioni ed è stato come nuovo.
Pochi giorni dopo sono tornato in mare e l'incidente dell'inabissamento dello acquascooter è successo ancora una volta, solo che questa volta ha bevuto molta più acqua. Ero così arrabbiato con me stesso e deluso che un'altra giornata di pesca fosse andata all'inferno.
La seconda volta ho sostituito la spina (credo candela) di accensione.
Durante l'accensione mi sono imbattuto in qualcosa di strano. La corda di accensione non è attratta, si è bloccata. Ho cercato di tirarla ma non ci sono riuscito. Senza la spina (credo candela) di accensione la corda esce come dovrebbe.
Ho paura di aver danneggiato l'acquascooter e che solo il produttore possa aiutarmi, e ciò non sarebbe a buon mercato.
Cosa devo fare, da dove devo cominciare?
O devo andare semplicemente dal rivenditore?

Secondo messaggio:

Cercherò di essere più chiaro. L'inglese non è la mia lingua madre
Quando tiro la corda con la quale sto accendendo l'acquascooter questa non è attratta, la sensazione è che il pistone si blocca.
candela di accensione originale ...
Senza la spina (credo candela) la corda è facilmente attratta, come si può affrontare questo problema?
Ultima modifica di MadSub il venerdì 28 ottobre 2016, 14:54, modificato 4 volte in totale.
"La terra non appartiene all'uomo, è l'uomo che appartiene alla terra"Attle - Duwamish
MadSub
Moderatore Junior
Moderatore Junior

Messaggioda bennjy zil » domenica 6 novembre 2016, 11:27

Sorry, I was busy with work and family life etc ...
English is not my language, both half power, I believe we can work, as long as we love the sea and our scooter :).
My problem was coined Scooter and after I cleaned it all fuel system of propulsion thread was stuck, I did not know why it happens and I panicked.
So I appealed to you in the forum I discovered quite by accident.
What in the end I did it I spilled a lot of oil through the hole of the ignition plug, let the oil stand then turned the scooter and pulled 10 times stronger, to empty everything.
And then repeated the process with fuel and oil, and again drained, filled full of water left
This is disturbing, as visibility string, apparently crossed into the water where the piston not let her down.
In short, after two washes serious system could propel the scooter, it took me a long time to think about and understand what happened and what I can do, is Acsiho like new, I gave him two trips long and short test including engine bleed, everything is just perfect!
Thank you for your response !!!!
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda bennjy zil » giovedì 2 febbraio 2017, 18:32

hi guys

Since my scooter drowned at sea,i had problem with his egnition string, like it was stuck .'I discovered that water made the problem it was stuck like a stone.
After dismantling and emptying the water for the second time I was able to move the string proparly
Since then I used it 10 times, and I noticed 2 things.
1.a small salt crystal in the blue tube
2.loss of gas, sometimes the scooter is going fine but most of the time its feells like he is not breathing well' and he is not stable in the water.
like if im going to along distance from the shore so 5%of the run will be normal and the rest of the time it will be slow
did someone have the same problem after drowning?
is it still water in the engine?
is it water in the carburator?
or is it just tuning?
what do you think...?

TRADUZIONE:

Ciao ragazzi
Dal momento che il mio scooter si è inabissato in mare, ho avuto un problema con la sua corda di accensione, come se fosse bloccata .
Ho scoperto che l'acqua era la responsabile del problema lo ha bloccato come una pietra.
Dopo lo smontaggio e lo svuotamento dell'acqua per la seconda volta sono stato in grado di muovere la corda
Da allora l'ho usato 10 volte, e ho notato 2 cose.
1. un piccolo cristallo di sale nel tubo blu
2. perdita di gas, a volte lo scooter sta andando bene, ma la maggior parte del tempo sento come se non respira bene e non è stabile in acqua.
Ad esempio quando vado a lunga distanza dalla riva, il 5% della corsa è normale e il resto del tempo è lenta
Qualcuno ha lo stesso problema dopo l'inabissamento?
è ancora acqua nel motore?
è acqua nel carburatore?
o si sta solo mettendo a punto?
cosa ne pensate...?
Ultima modifica di MadSub il venerdì 3 febbraio 2017, 17:49, modificato 4 volte in totale.
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda Daniele » giovedì 2 febbraio 2017, 23:45

Guve us the time to translate
http://digilander.libero.it/pesca_sub
Immagine

NON DISCUTERE MAI CON UN IDIOTA !
TI PORTA AL SUO LIVELLO E TI BATTE CON L'ESPERIENZA !!!

Immagine
Daniele
Amministratore
Amministratore

Messaggioda bennjy zil » venerdì 3 febbraio 2017, 5:32

thank you!
i use google chrome to understand you her....click with Right button on the mouse and you will see the translate optin
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda Daniele » venerdì 3 febbraio 2017, 20:01

Probabilmente c'é acqua nel carburatore.
Hai ripulito bene il cilindro? Dovevi riempire il cilindro di olio motore per evitare che l'acqua corrodesse il motore.
Forse devi cambiare anche le puntine in platino.
Hai cambiato la candela?
Hai sostituito la valvola del foro di scarico gas?

Please bennijy, may you translate? Im using a cell phone snd it's non easy for me.
Immagine

Immagine
Daniele
Amministratore
Amministratore

Messaggioda bennjy zil » sabato 4 febbraio 2017, 11:08

thanks daniele!
all i did after the drowning is empty the cylinder and changed the candle
what is it pins in platinum?
and about the gas valve do you mean the small lever near the tank?on or off fuel
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda bennjy zil » sabato 4 febbraio 2017, 11:09

thanks daniele!
and about the gas valve do you mean the small lever near the tank?on or off fuel
bennjy zil
Newbie
Newbie

Messaggioda Daniele » sabato 4 febbraio 2017, 14:45

bennjy zil ha scritto:thanks daniele!

The platinum pins allow the engine to give electricity to the candle.

The gas valve is in the lowet part of the scooter.

You must put motor oil in the engine. Put off the candle and fill the cilinder with motor oil. Then, without insert the candle, pull a little the rope and let the oil go inside the engine. This can eliminate salt and rust. After some days, empty the engine from oil, pulling and pulling the rope. Then you can start using the scooter.
Immagine

Immagine
Daniele
Amministratore
Amministratore

Messaggioda bennjy zil » sabato 4 febbraio 2017, 15:58

daniele you are great man!
after putting the oil in to the engine i have a notice that i have a small leak from the egzhost is it suppose to be like that or should i replace it?
bennjy zil
Newbie
Newbie

Torna a Aquascooter Comer - Arkos